تجربه‌ای جديد برای بازار تلفن همراه کشور
 
مرکز آی تی همدان
در این وبلاگ قصد دارم به جدیدترین اخبار دنیای IT بپردازم
 
 

  زماني که زمزمه‌هاي ورود سومين اپراتور تلفن همراه به کشور مطرح بود، تعداد کاربران اين وسيله ارتباطي در سطح امروزي آن نبود. اما چند سال بعد زماني که موضوع مناقصه اپراتور سوم عملياتي شد، وضعيت و ميزان مشترکان تلفن همراه به مراتب متفاوت شده بود.

اپراتورها موفق شده بودند بالغ بر40 ميليون کاربر از کشور 75 ميليوني ايران را جذب کنند. همچنين سرويس‌هاي ارزش افزوده‌اي که روزي کاربران تلفن همراه فقط در فيلم‌ها آن را مي‌ديدند، نيز عرضه شد تا به بخش ديگري از نياز آنها پاسخ داده شود. در چنين شرايطي بود که برخي نقدها مطرح شد که با اين تفاسير چه مي‌ماند براي اپراتور سوم؟ منتقدان معتقد بودند که با رشد شتابان واگذاري اپراتورهاي موجود و تلاش آنها براي ارتقاي نسل شبکه‌هاي خود، اصولا مزيتي براي رقابت اپراتور ديگر باقي نخواهد ماند.

شايد در آن مقطع اين تفاسير واقع بينانه به نظر مي‌رسيد و برخي از متقاضيان اپراتور سوم نيز از تغيير شرايط اپراتورهاي قبلي تا حدودي ابراز ترديد و ناراحتي مي‌کردند. اما طي روزهاي گذشته بازار تلفن همراه کشور شاهد يک درس در عرصه بازاريابي بود. اپراتور اول کشور موفق شده بود در اين بازار 40 ميليون مشترکی، ظرف يک هفته رکورد فروش يک ميليون سيم‌کارت را به جاي بگذارد و کار تا جايي پيش رفت که خبرها حکايت از احتکار، گرانفروشي و بازگشت بازار سياه به کشور داشت!

ولی آيا کسي فکر مي‌کرد در شرايطي که اپراتورهاي موجود بيش از 40 ميليون سيم‌کارت واگذار کرده و عرضه سيم‌کارت نيز تقريبا به روز شده بود، باز هم وضعيتي شکل بگيرد که مردم براي خريد سيم‌کارت صف بکشند؟ به نحوي که اپراتور اول اطلاعيه نيز صادر کند که مردم عجله نکنند، فروش ويژه ادامه دارد. حتي خبرهاي غير رسمي نشان مي‌داد که برخي از مشترکان در حال جابجايي و تغيير اپراتور قبلي خود بودند.

اتفاقات و خبرهاي روزهاي گذشته نشان داد که بخش عمده‌اي از مردم و حتي کاربران فعلي تلفن همراه همچنان در صورت مشاهده خدمات گسترده‌تر، ارزان‌تر و مطلوب‌تر حاضر به پرداخت بها هستند.
به قول يک دوست کاربران به سرويس دهنده و تبليغات وفادار نيستند بلکه آنها به سرويس عرضه شده توجه دارند. به اين ترتيب اين موضوع تقريبا قطعيت پيدا کرده که خدمات و سرويس‌هاي ارزان‌تر و با کيفيت‌تر مي‌تواند به راحتي منجر به جذب تعداد قابل توجهي از مصرف‌کنندگان شده و تکان محکمي به آمار مشترکان اپراتور ديگر وارد کند. نظير اتفاقي که در خصوص انواع محصولات در کشور روي داده و ادامه نيز خواهد داشت.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 11 آبان 1391برچسب:, :: 20:40 :: توسط : شهلا تهرانی

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید. لطفا نظر یادتون نره
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مرکز آی تی همدان و آدرس hamedanit.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 135
بازدید کل : 18184
تعداد مطالب : 43
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1